سه شنبه 17 تیر

 

راهنمای شکایت از دستگاه اجرایی -راهنما برای شاکی

 

ورود به سامانه

ابتدا به نشانی https://www.moi.ir/ وارد شده و از منوی سمت چپ گزینه «سامانه ثبت شکایات» را انتخاب کنید تا وارد صفحه‌ای مشابه تصویر زیر شوید:
 
image006-(1).jpg

شکل 1: صفحه ورود به سامانه
 

از گوشه بالا سمت راست صفحه، روی گزینه «ثبت‌نام» در منو کلیک کرده تا وارد صفحه‌ای مانند تصویر زیر شوید:
 

دقت کنید که در صورتی که پیش از این در سامانه ثبت نام کرده‌اید نیاز به ثبت نام مجدد وجود ندارد و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود می‌توانید وارد سامانه شوید.


image008-(1).jpg

شکل 2: صفحه ثبت نام کاربران
 
در صفحه باز شده اطلاعات درخواستی را پر کرده و روی دکمه «ثبت نام» در زیر فرم کلیک کنید تا ثبت نام شما تکمیل شود.
 

دقت کنید که شماره «تلفن همراه» برای تماس‌های بعدی با شما مورد استفاده قرار می‌گیرد، در نتیجه اگر دریافت پیامک‌های سازمانی شما مسدود باشد امکان دریافت پیامک از سامانه را نخواهید داشت.

حال می‌توانید با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه شوید.

• شکایت از واحدهای اجرایی و ستادی

 
 
image013-(2).jpg



 


ثبت شکایت

 
 
image015-(1).jpg


 

این فرم دارای زبانه های"جزئیات شکایت" و  "پیوستها" میباشدکه لازم است تمام فیلدهای ستاره دار آن جهت ثبت شکایت تکمیل شوند.پس از آن دکمه image016-(3).jpg را کلیک نموده تا اطلاعات شکایت ثبت و کد رهگیری شکایت صادر شود. این کد رهگیری به شماره همراه ثبت شده در درخواست ارسال خواهد شد.

 

لطفا در زمان پر کردن فرم‌ها به نکات زیر بسیار دقت کنید:

عنوان توضیحات
اطلاعات فیلدها اطلاعات نباید حاوی نویسه‌های (کاراکترهای) غیر متعارف همچون - * / + ! @ # $ % باشد.
نام و نام خانوادگی و نام پدر تمامی فیلدهایی که مانند نام و نام خانوادگی فرد و یا افراد هستند باید با حروف فارسی و مطابق با مدارک رسمی درج شوند.
نشانی‌ها تمامی نشانی‌ها باید به صورت کامل و فارسی وارد شوند تا در صورت نیاز قابل مکاتبه باشند.
شماره‌های تماس ثابت همه شماره تلفن‌ها و فکس‌ها باید به صورت یازده رقمی همراه با کد استان و بدون خط تیره درج شوند، مانند--» 02166554477
شماره‌های تلفن همراه همه شماره‌های تلفن همراه باید به صورت یازده رقمی درج شوند، مانند --» 09122222222
رایانامه (ایمیل) تمامی نشانی‌های پست الکترونیکی باید از فرمت صحیح آن پیروی کند، مانند --»saman@moi.ir
کد ملی کدهای ملی افراد باید به صورت ده رقمی بدون خط تیره مطابق با کارت هوشمند ملی وارد شود.
کد پستی کدهای پستی باید به صورت ده رقمی بدون خط تیره وارد شود.
 

جزئیات شکایت

موضوع مورد شکایت :

موضوع مورد شکایت خود را از این قسمت جستجو و انتخاب نمایید ، در صورتیکه موضوع شما در این قسمت موجود نمیباشد ، سایر را انتخاب نمایید.

 
 image017-(3).jpg

دستگاه مورد شکایت :

دستگاه مورد شکایت خود را از این قسمت جستجو و انتخاب نمایید. با توجه به انتخاب دستگاه مربوطه ، فیلدهای بعدی نیز روشن میشود و میباید انتخاب شوند. برای مثال چنانچه از استانداری شکایت میکنید فقط استان مورد شکایت روشن میشود و آنرا انتخاب مینمایید ولی چنانچه شکایت شما مربوط به دهداری میباشد می بایست استان ، شهر ، بخش و روستای مورد نظر را به ترتیب انتخاب نمایید.
 
 image018-(2).jpg

شماره شکایت قبلی :

چنانچه قبلا در این مورد شکایت ثبت کرده اید و شکایت بررسی شده و نتیجه آن به شما اعلام شده و بسته شده است ، شماره شکایت قبلی که بسته شده است را ثبت نمایید و قسمت image019.jpg را تیک بزنید.
توجه : شکایاتی که هنوز بسته نشده اند را نباید مجددا ثبت نمود.

شرح شکایت :

 دراین قسمت شرح شکایت خود را وارد نمایید ، در صورت نیاز با ارسال مستندات تصویر آنها را در تب پیوستها بارگذاری نمایید.
 image020-(2).jpg
 

پیوست ها:

در تب پیوستها بعد از کلیک کردن بر دکمهimage022.jpg پنجره ذیل باز میشود بعد از انتخاب نوع پیوست ،  شرح پیوست را ثبت نمایید، فایل پیوستی را با فرمت pdf/png وحجم کمتر از یک مگابایت آپلود نمایید و دکمهimage021-(7).jpg را کلیک کنید.
 
image023-(2).jpg
 
پس از تکمیل اطلاعات ، دکمه image024-(1).jpg را کلیک نموده و کد رهگیری شکایت را دریافت نمایید.
پس از کلیک روی دکمه image024.jpg درخواست شما برای اداره بازرسی ارگان مورد شکایت ارسال می‌شود و «وظیفه» ایجاد شده نیز از کارتابل شما خارج خواهد شد.
در صورت طی مراحل رسیدگی به شکایت ، نتیجه آن به ازهمین طریق به اطلاع شما خواهد رسید.