ورود ثبت نام تاریخ شمسی اینجا نمایش داده می شود
قوانین و مقررات
اینجانب به نمایندگی از سمن مورد تقاضا، کلیه مفاد آیین نامه تشکل های مردم نهاد در لینک زیر را مطالعه کرده ام و به رعایت کلیه مواد و تبصره-های مربوطه در تکمیل فرم های سامانه سمن وزارت کشور پایبند میباشم.


ورود به سامانه

 

 ابتدا به نشانی https://www.moi.ir/ وارد شده و از منوی سمت چپ گزینه «سامانه سازمان مردم نهاد»را انتخاب کنید تا وارد صفحه‌ای مشابه تصویر زیر شوید:

1.png

از گوشه بالا سمت راست صفحه، روی گزینه «ثبت‌نام» در منو کلیک کرده تا وارد صفحه‌ای مانند تصویر زیر شوید:

دقت کنید که در صورتی که پیش از این در سامانه ثبت نام کرده‌اید نیاز به ثبت نام مجدد وجود ندارد و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود می‌توانید وارد سامانه شوید.

در صفحه باز شده اطلاعات درخواستی را پر کرده و روی دکمه «ثبت نام» در زیر فرم کلیک کنید تا ثبت نام شما تکمیل شود.

دقت کنید که شماره «تلفن همراه» برای تماس‌های بعدی با شما مورد استفاده قرار می‌گیرد، در نتیجه اگر دریافت پیامک‌های سازمانی شما مسدود باشد امکان دریافت پیامک از سامانه را نخواهید داشت..

حال می‌توانید با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه شوید.

لذا شما می توانید از طریق پرتال وزارت کشور در صفحه زیر وارد شوید

2.png

 

این صفحه کارتابل شما می باشد که شامل دو زبانه به نام موردهای کاری و پیامها می باشد. در زبانه پیامها هرگونه پیامی که در مراحل مختلف رسیدگی به درخواستهای شما از طرف وزارت کشور برایتان ارسال میگردد مشاهده میشود و در زبانه موردهای کاری نیز مواردی که شما باید بررسی کرده و روی آن عملیات مورد درخواست را انجام دهید دیده میشود.

در قسمت کنار صفحه باکس "فرآیندها "وجود دارد که شما در اولین مرحله باید در این باکس روی علامت + کنار گزینه "سمن(سازمان مردم نهاد)" کلیک کنید و در فرآیندهای نمایش داده شده در زیر گزینه سمن(سازمان مردم نهاد)، گزینه " درخواست تمدید پروانه سمن" را انتخاب نمائید. در این حالت فرم " تمدید پروانه سمن" باز خواهد شد.

3.png

لطفا در زمان پر کردن فرم‌ها به نکات زیر بسیار دقت کنید:

عنوان

توضیحات

اطلاعات فیلدها

اطلاعات نباید حاوی نویسه‌های (کاراکترهای) غیر متعارف همچون - * / + ! @ # $ % باشد.

نام و نام خانوادگی و نام پدر

تمامی فیلدهایی که مانند نام و نام خانوادگی فرد و یا افراد هستند باید با حروف فارسی و مطابق با مدارک رسمی درج شوند.

نشانی‌ها

تمامی نشانی‌ها باید به صورت کامل و فارسی وارد شوند تا در صورت نیاز قابل مکاتبه باشند.

شماره‌های تماس ثابت

همه شماره تلفن‌ها و فکس‌ها باید به صورت یازده رقمی همراه با کد استان و بدون خط تیره درج شوند، مانند--» 02166554477

شماره‌های تلفن همراه

همه شماره‌های تلفن همراه باید به صورت یازده رقمی درج شوند، مانند --» 09122222222

رایانامه (ایمیل)

تمامی نشانی‌های پست الکترونیکی باید از فرمت صحیح آن پیروی کند، مانند --»   saman@moi.ir

کد ملی

کدهای ملی افراد باید به صورت ده رقمی بدون خط تیره مطابق با کارت هوشمند ملی وارد شود.

کد پستی

کدهای پستی باید به صورت ده رقمی بدون خط تیره وارد شود.

 

فرم درخواست تمدید پروانه سمن

 

4.png

در این فرم ابتدا سمن هایی که توسط شما تاسیس شده است نشان داده می شود از میان آنها سمن مورد نظر را انتخاب نمایید به این صورت که روی ردیف سمن مورد نظر دبل کلیک کنید پس از انتخاب سمن مورد نظر اطلاعات سمن خود را به صورت زیر مشاهده می کنید.

5.png

پس از آن دکمه ثبت و صدور را بزنید . به شماره تلفن همراه شما یک پیامک ارسال شود بدین معنی که درخواست شما با موفقیت ثبت شده و برای کارشناس مربوطه فرستاده می شود .

سپس یک ردیف کار با عنوان "ثبت اطلاعات مجمع" در کارتابل خود مشاهده می کنید .

6.png

 بر روی کار با عنوان " ثبت اطلاعات مجمع" کلیک کنید  تا فرم "ثبت اطلاعات مجمع" برای شما باز شود 

فرم ثبت اطلاعات مجمع

7.png

اطلاعات ضروری فرم "ثبت اطلاعات مجمع" را تکمیل نموده توجه بفرمایید که تاریخ برگزاری مجمع باید 10 روز قبل از ثبت درخواست برگزاری مجمع باشد.

 و در صورت داشتن پیوست و یا یادداشت وارد زبانه" پیوست/ یادداشت" بشوید.

8.png

 

دکمه افزودن را بزنید تا فرم "پیوست فایل و ثبت یادداشت " به صورت زیر باز شود

پس از آپلود پیوست مورد نظر یا ثبت یادداشت دکمه ثبت را بزنید در صورتی که بخواهید باز هم پیوست ضمیمه پرونده خود کنید  یا یادداشت بنویسید مجددا دکمه افزودن را بزنید.

توجه نماید که فایل پیوستی را با فرمت pdf/png و حجم کمتر از  یک مگابایت آپلود نمایید و دکمه ثبت را بزنید.

و درآخر دکمه ثبت و صدور را بزنید تا پرونده شما در جریان کاری قرار بگیرد.

پس از برگزاری مجمع، در کارتابل شما در قسمت وارده یک ردیف کار با عنوان "ثبت مصوبات مجمع" مشاهده می شود.

10.png

برروی کار وارده کلیک کنید فرم" ثبت مصوبات مجمع" باز می شود.

فرم ثبت مصوبات مجمع

11.png

 

در فرم ثبت مصوبات مجمع در زبانه " مجمع" اطلاعات مربوط به مجمع برگزار شده را وارد کنید سپس طبق مصوبات ثبت شده در مجمع  تغییرات لازمه را بر روی اطلاعات ثبت شده در زبانه های "هیئت موسس/امنا" و "اساسنامه" اعمال کنید.

 

زبانه هیئت موسس/امناء

12.png

 در زبانه " هیئت موسس/امنا" در صورتی که فردی از اعضا سمن حذف شده است با کلیک برروی سطل آشغال در ردیف مورد نظر فرد را از اعضا سمن حذف کنید.

 همچنین برای ویرایش مشخصات مربوط فردی از اعضا سمن برروی مداد کلیک کرده و اطلاعات ثبت شده را ویرایش کنید.

 برای اضافه کردن یک عضو جدید نیز کد ملی عضو جدید را وارد کرده و برروی جمع کلیک کنید و اطلاعات مربوط به عضو جدید را در" فرم مشخصات فردی"  وارد کنید .

فرم مشخصات فردی

13-(1).png

ثبت و تایید کرده و به زبانه "اساسنامه" بروید و اگر تغییراتی در اطلاعات اساسنامه داشته اید را وارد کنید.

 

زبانه اساسنامه

14.png

پس از وارد کردن تمامی اطلاعات ، دکمه ثبت و صدور را بزنید.

پس از ثبت مصوبات مجمع ، پرونده شما در وزارت کشور بررسی شده ، در صورتی که پرونده شما نیاز به اصلاح نداشته باشد یک کار در کارتابل شما در قسمت موردهای کاری تحت عنوان  "ارسال مدارک" مشاهده می شود.

15.png

 

بر روی کار وارد شده کلیک کنید تا فرم "ارسال مدارک" باز شود.

فرم ارسال مدارک

 

16.png

 

در فرم" ارسال مدارک" وارد زبانه "پیوست/یادداشت" بشوید ، ابتدا معرفی نامه ثبت شرکتها و روزنامه رسمی را که از سمت وزارت کشور برای شما فرستاده شده است دانلود بفرمایید و پس از انجام کارهای اداری آن اسکن آگهی در روزنامه رسمی و نامه ثبت شرکتهای خود را در این قسمت آپلود نمایید و دکمه ثبت و صدور را بزنید. 

     پس از بررسی نهایی پرونده در وزارت کشور ، در کارتابل خود در قسمت پیام ها می توانید یک پیام مشاهده کنید با این محتوا "متقاضی محترم  با تمدید سمن مورد نظر شما موافقت شده است".

در صورتیکه پرونده شما نیاز به اصلاح داشته باشد مجددا یک ردیف کار در کارتابل شما تحت عنوان "ثبت مصوبات مجمع"  به صورت زیر مشاهده می شود.

17.png

شما می بایست اطلاعات وارد شده مربوط به مصوبات مجمع در تمامی زبانه ها را ویرایش بفرمایید و دکمه ثبت وصدور را بزنید.

     پس از بررسی مجدد پرونده در وزارت کشور در صورتی که پرونده شما نیاز به اصلاح نداشته باشد ، یک کار در کارتابل شما در قسمت موردهای کاری تحت عنوان  "ارسال مدارک" مشاهده می شود.

بر روی کار وارد شده کلیک کنید تا فرم "ارسال مدارک" باز شود.

فرم ارسال مدارک

18.png

 

در فرم" ارسال مدارک" وارد زبانه "پیوست/یادداشت" بشوید ، ابتدا معرفی نامه ثبت شرکتها و روزنامه رسمی را که از سمت وزارت کشور برای شما فرستاده شده است دانلود بفرمایید و پس از انجام کارهای اداری آن اسکن آگهی در روزنامه رسمی و نامه ثبت شرکتهای خود را در این قسمت آپلود نمایید و دکمه ثبت و صدور را بزنید. 

    پس از بررسی نهایی پرونده در وزارت کشور ، در کارتابل خود در قسمت پیام ها می توانید یک پیام مشاهده کنید با این محتوا "متقاضی محترم  با تمدید سمن مورد نظر شما موافقت شده است".