چهارشنبه 07 آبان

اخبار مهم:

بیانیه سطح توافق خدمات


توافقنامه سطح خدمت (خدمات وزارت کشور)

مقدمه :
در این سند متقاضیان (اعم از حقیقی و حقوقی) هنگام دریافت خدمت از وزارت کشور به اطلاعاتی اساسی از قبیل (قوانین مرتبط و هزینه‌های مربوطه مرتبط با خدمات (در صورت وجود) ،شماره تماس مسوولین خدمات ،راهنمای انجام خدمت ،سوالات متداول ،فرم های قابل دانلود و.....) دسترسی خواهند داشت .

هدف :
ارائه خدمات مصوب وزارت کشور  حضوری و الکترونیکی با رعایت ضوابط و مقررات قانونی به شهروندان در حداقل زمان ممکن

تعهدات ستاد وزارت کشور:

  1. ارائه خدمات بهینه در کمترین زمان ممکن

  2. تصحیح و رفع اشتباهات درخواست کننده خدمت از طریق تعاملات آنلاین (سرویس پیام کوتاه،اطلاع رسانی در کارتابل درخواست کننده)

  3. حفظ محرمانگی اطلاعات خصوصی درخواست کنندگان خدمات

  4. پیاده سازی الکترونیکی خدمات و فرآیندهای مربوطه در صورت وجود زیرساخت های امنیتی لازم

  5. اطلاع رسانی از پیشرفت وضعیت درخواست متقاضی از طریق تعاملات آنلاین(زمان ارائه خدمت )

  6. ایجاد وحدت رویه به منظور ارائه خدمت در ستاد و صف به متقاضی خدمت

تعهدات شهروندان :

  1. صحت اسناد و مدارک ارائه شده

  2. صحت اقلام اطلاعاتی درخواستی

خدمات و تعرفه‌ها :
از آنجاییکه ستاد وزارت کشوردستگاه حاکمیتی بوده لذا خدمات ارائه شده بیشتر جنبه کنترلی و نظارتی داشته و تعرفه خاصی در نظر گرفته نشده است. از بین خدمات ستاد و صف 54 خدمت با اولویت بالا احصا گردیده که طبق جدول زمان بندی پیاده سازی میگردد.قوانین و آئین نامه های مرتبط در میز خدمت به ازای هر خدمت قابل مشاهده می باشد.

  1. پایگاه جامع آماری وزارت کشور

  2. سامانه آسیب دیدگان اجتماعی

  3. سامانه امداد و بازسازی دولت (سجاد)

  4. صدور مجوز پروانه تاسیس سمن ملی و استانی

  5. صدور پروانه فعالیت تشکل ها ی مشمول قانون فعالیت احزاب و جمعیت ها

  6. خدمت رسیدگی به شکایات از خانواده وزارت کشور

  7. خدمت ثبت مصوبات شوراهای اسلامی کشور

  8. خدمت تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا

  9.  خدمت ارزیابی عملکرد مناطق کمتر توسعه یافته

  10. صدور پروانه فعاليت تشكل هاي مشمول قانون فعاليت احزاب و جمعيت ها


 

بدینوسیله توافق نامه سطح خدمات تارنمای وزارت کشور را به اطلاع میرساند:
تارنمای وزارت کشور امکان ثبت و پیگیری درخواست های انتقادات، پیشنهادات، شکایات را برای شما متقاضیان گرامی در قالب خدمات الکترونیکی فراهم نموده است. در قسمت «ارتباط با ما» در هرکدام از زیر پرتال‌ها قرار داده شده است . به محض ثبت درخواست، سعی می گردد در کوتاهترین زمان ممکن نتیجه پیگیری درخواست مطرح شده به متقاضی اعلام و در صورت لزوم درخواست مراجعه حضوری گردد. تارنمای وزارت کشور بر مبنای پایداری زیر ساخت های ارتباطی بصورت تمام وقت در دسترس متقاضیان گرامی بوده و در صورت بروز هرگونه اشکال و نقص فنی، به متقاضیان اطلاع رسانی خواهد گردید. تمامی تغییرات و بروز رسانی های تارنمای وزارت کشور بدون خارج شدن تارنما در دسترس خواهد بود ولی در صورت نیاز این کار در روزهای تعطیل انجام خواهد شد.
هرگونه اشکال و نقص فنی، به مخاطبان اطلاع‌رسانی خواهد شد.